tirsdag den 18. august 2009

'Inge' fra SSF



Jeg faldt over et gammelt lysbillede fra slutningen af halvfjerdserne, taget i havnen i Gilleleje af 'Inge' fra SSF. 'Inge' tilhørte Per Frederiksen, en snedker og pædagogmedhjælper, jeg engang arbejde sammen med. Vi købte senere en piratjolle i træ, som jeg købte ham ud af, renoverede og sejlede med i mange år, til jeg solgte den til to veteranbådssejlere og købte folkebåden. Det første, de to gutter gjorde, var iøvrigt at sætte en rigtig træmast på båden igen, istedet for den velsejlende aluminiumsmast, jeg havde bygget til den af en knækket 505 mast.
Jeg fandt aldrig ud af, hvordan Pers lille kutter havnede i Gilleleje i den sørgelige tilstand. Nogle fiskere havde fundet den drivende, halvt fuld af vand, såvidt jeg husker inde i havnen.

Ingen kommentarer: