tirsdag den 22. maj 2007

Sally, Sokkelunds folkebåd









Spisetid...

sengetid...

Min egen båd i SSF er en blanklakeret folkebåd, bygget hos Wilkens i Silkeborg i 1967. Jeg købte hende i 1994. Hen ad vejen har jeg renoveret glasfiberdækket, lagt fiber på ruftaget, der var ved at råden op, masten har været høvlet ned, og også bunden. Den gamle løjgang er skiftet ud med én i teak, der går hele vejen over cockpittet. I 2007 fik den en Harken svivel og kuglelejeblokke til storskødet. Det' dyrt, men kører som en drøm!
Desværre væltede båden i en efterårsstorm lige efter købet, så jeg har også måtte skifte 3 meter bord.
Til foråret skal der laves en del arbejde på kistebænkene og et par dørkbrædder skal skiftes. Hun trænger også til nye (brugte) sejl igen, igen.
Om foråret er hun utæt, og tømt for alt sætter jeg hende på grund og lader vandet komme ind. Efter et par dage smider jeg en dykpumpe i skivet og tømmer det. Så kan hun klare sig fint på den automatiske pumpe på bådens batteri.

I begyndelsen af sommeren 2008 vil jeg lægge en lus i bb kistebænk. Det ender med et helt nyt svøb og kistebænken bliver adskilt og renoveret med nyt træ.
Se mere om forårets arbejde.



Og foråret 2009...

Ingen kommentarer: